INFORMACJE   ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY     M E N U

– Z życia szkoły:
Galeria 2024.06.07
Zielona szkoła klas VIb i VII w Karkonoszach i Pradze, czyli...
wiedzieliśmy perły górskie.

7 czerwca 2024 r.
fot. Archiwum Szkoły (aut. Marta Baranowska)
tekst: Marta Baranowska
Zielona szkoła klas VIb i VII w Karkonoszach i Pradze
Zielona szkoła klas VIb i VII w Karkonoszach i Pradze odbywała się w dniach 5–7 czerwca 2024 r.
Dzień 1: Zamek Chojnik
Nasza wycieczka rozpoczęła się wczesnym rankiem. Pełni entuzjazmu wyruszyliśmy autokarem w kierunku Karkonoszy. Pierwszym przystankiem był zamek Chojnik malowniczo położony na szczycie góry o takiej samej nazwie jak podziwiany przez nas obiekt. Po dotarciu na miejsce wyruszyliśmy w pieszej wędrówce. Trasa była wymagająca, ale widoki z góry wynagrodziły wszelkie trudy. Przewodnik opowiedział nam fascynujące historie o zamku, w tym legendę o Kunegundzie. Wieczorem wróciliśmy do hotelu, gdzie czekała na nas obiadokolacja i relaks w basenie.
Dzień 2: Praga
Drugiego dnia naszej wyprawy po wczesnym śniadaniu wyruszyliśmy do Pragi, stolicy Czech. Miasto przywitało nas piękną pogodą i malowniczymi krajobrazami. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Hradczan, gdzie zobaczyliśmy katedrę św. Wita oraz Zamek Praski. Następnie przeszliśmy się słynnym mostem Karola, podziwiając widoki nad Wełtawą. Zobaczyliśmy także Starówkę z pięknym rynkiem Starego Miasta i zegarem astronomicznym.
Dzień 3: Huta szkła, Świątynia Wang i Karpacz
Trzeci dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Hucie szkła kryształowego "Julia" w Piechowicach, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć, jak powstają piękne wyroby szklane. Pokaz dmuchania szkła zrobił na nas ogromne wrażenie. Kolejnym punktem programu była Świątynia Wang w Karpaczu. Drewniana konstrukcja, przeniesiona z Norwegii, zachwyciła nas swoją architekturą i historią. Po zakończeniu jej zwiedzania mieliśmy czas na spacer po Karpaczu — perle górskiej, gdzie kupiliśmy pamiątki i spróbowaliśmy lokalnych specjałów.
Wycieczka do Karkonoszy i Pragi pełna była niezapomnianych chwil i wrażeń. Oglądaliśmy wiele interesujących miejsc, poznaliśmy lokalne historie i legendy oraz mieliśmy okazję zobaczyć niezwykłe krajobrazy. Była to świetna okazja do integracji i wspólnego spędzenia czasu. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne wyjazdy!