INFORMACJE   ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY     M E N U

– Z życia szkoły:
Galeria 2024.05.29a
Zielona szkoła klas V i VIa w Trójmieście, czyli...
odwiedziliśmy Gdańsk, Gdynię i Sopot.

29 maja 2024 r.
fot. Archiwum Szkoły (aut. Małgorzata Szymanowska i Andrzej Poniatowski)
tekst: Małgorzata Szymanowska
Zielona szkoła klas V i VIa w Trójmieście
W dniach 27–29 maja 2024 r. odbyła się wycieczka szkolna klas V i VIa do Gdańska, Gdyni i Sopotu. Naszą podróż do Trójmiasta rozpoczęliśmy wczesnym rankiem. Gdańsk przywitał nas piękną, słoneczną pogodą. Po przyjeździe udaliśmy się do Muzeum Bursztynu, następnie zwiedziliśmy starą część miasta: Złotą Bramę, Dwór Artusa, fontannę Neptuna, Żuraw — zabytkowy dźwig portowy i jedna z gdańskich bram wodnych czy kościół Mariacki. Po dłuższym spacerze przepłynęliśmy Motławą na Westerplatte. Tak zakończył się nasz pierwszy dzień w Gdańsku.
Następnie udaliśmy się do Sobieszewa, gdzie znajdował się nasz punkt noclegowy. Po zakwaterowaniu wybraliśmy się na wieczorny spacer brzegiem morza. Kolejnego dnia czekały na nas ciekawe atrakcje. Z samego rana pojechaliśmy do Muzeum Nauki Hevelianum na Górze Gradowej w Gdańsku. Ważnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum II Wojny Światowej. Na końcu tej części podróżowania mogliśmy podziwiać panoramę miasta z koła widokowego Amber Sky. Wieczorem odpoczęliśmy przy ognisku i wspólnych zabawach.
Trzeciego dnia wyruszyliśmy do Gdyni, gdzie zwiedzaliśmy Morski Instytut Rybacki – Państwowy Instytut Badawczy "Akwarium Gdyńskie" oraz okręt wojenny ORP Błyskawica. Następnie czekał na nas pyszny obiad w pierogarni "Pierożek". To był bardzo wartościowy czas dla każdego z nas, wróciliśmy z bagażem pięknych wspomnień.