INFORMACJE   ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY     M E N U
     
– Z życia szkoły:
Galeria 2022.03.28a
Dobrze jest komunikować swoje uczucia — spotkanie z Zippim, czyli...
kształtujemy swoją inteligencję emocjonalną.

28 marca 2022 r.
fot. Archiwum Szkoły (aut. Ewa Koniuszy)
tekst: Ewa Koniuszy
Dobrze jest komunikować swoje uczucia — spotkanie z Zippim
W poniedziałek 28 marca 2022 r. w ramach programu „Przyjaciele Zippiego” przypomnieliśmy sobie rozpoznawanie uczuć i sytuacji, które sprawiają, że czujemy się radośni, smutni, rozgniewani i zdenerwowani. Poszukiwaliśmy sposobów poprawiania nastrojów, kiedy pojawiają się nieprzyjemne emocje.
Powiedzenie komuś o tym, co nas martwi, jest jednym z najskuteczniejszych sposobów radzenia sobie z przykrymi uczuciami. Umiejętność porozumiewania się z innymi stanowi podstawę pomyślnego rozwiązania problemów i budowania dobrych relacji interpersonalnych. Dlatego też na naszym spotkaniu poznaliśmy proste zasady, które pomogą nam lepiej wyrazić to, co się z nami dzieje i jak się czujemy. Do reguł dobrej komunikacji należą:
• krok 1. Powiedz, jak się czujesz.
• krok 2. Powiedz, dlaczego tak się czujesz.
• krok 3. Pomóż innym zrozumieć, o czym mówisz, powtórz lub wyjaśnij to innymi słowami.
• krok 4. Szanuj osoby, do których mówisz i te, o których mówisz.
Losowaliśmy karty komunikacji z tajemniczego kapelusza. Każda z nich opisywała konkretną sytuację. Chętne natomiast dziecko, które ją wylosowało, mówiło, jak czułoby się w sugerowanej sytuacji i dlaczego właśnie takie przeżywałoby emocje oraz wskazywało, co by spróbowało wyrazić innymi słowami, żeby inni je zrozumieli.
Na zakończenie tej lekcji komunikacyjnej każdy z nas otrzymał kartę podsumowania zajęć. W ten sposób mogliśmy wyrazić to, czy podobały się nam zajęcia i jak się czuliśmy podczas ich trwania. Jak się okazało, wszystkim nam przypadło do gustu kolejne odwiedziny Zippiego oraz czuliśmy radość z atrakcyjnego sposobu poznawania nowych treści kształtujących doskonalenie komunikowania własnych uczuć.
KONTAKT
katolik.trzcianka@gmail.com