|
|
Mobilne Muzeum Multimedialne goszczące w Trzciance, czyli...
... nowoczesna technika, którą zaprzęgnięto do przekazu informacji poświęconej tematyce odzyskania przez Polskę niepodległości.
4 grudnia 2018 r.
fot. Archiwum Szkoły (aut. Muzeum Ziemi Nadnoteckiej i Barbara Palczyńska)
tekst: Andrzej Poniatowski
|
|
|
|
|
|
Spośród słów używanych nieczęsto,
tłumnie dzisiaj na place wybiegło
słowo piękne, jak honor i męstwo,
słowo, które brzmi niepodległość.
|
|
|
Niepodległość to brąz na cokołach,
lecz na co dzień mówiąc po prostu
polski dom, polski las, polska szkoła,
polska władza i polski Kościół.
|
|
|
|
|
|
Ono znaczy bez strachu spać.
Ono znaczy spokojnie się budzić,
kochać, śmiać się i pewnie trwać
w wolnym kraju wśród wolnych ludzi.
|
(Marcin Wolski Niepodległość)
|
Uczniowie naszej szkoły we wtorek, 4 grudnia, odwiedzili goszczące w Trzciance Mobilne Muzeum Multimedialne. Przemierza ono Polskę
z okazji 100-lecia odzyskania przez nasz kraj suewrenności, a objął je patronatem prezydent Andrzej Duda. Do Trzcianki trafiło dzięki
zaproszeniu wysłanemu przez Muzeum Ziemi Nadnoteckiej w Trzciance.
Specyficzna ekspozycja muzealna została poświęcona tematyce odzyskania przez Polskę niepodległości. Młodzież mogła zapoznać się
z postaciami uznawanymi za ojców Rzeczypospolitej: Józefem Piłsudskim, Romanem Dmowskim, Wojciechem Korfantym, Ignacym Paderewskim
czy Ignacym Daszyńskim. Oglądając wystawę w formie multimedialnej, można było zapoznać się z drogami Polaków do wolności, największymi
osiągnięciami dwudziestolecia międzywojennego oraz sylwetkami naszych rodaków, którzy dzięki wytężonej pracy osiągnęli międzynarodowe sukcesy,
rozsławiając Polskę na arenie ogólnoświatowej.
Oczekiwanie na najmilszego ze świętych było niecodzienne, udaliśmy się bowiem do Kina Osiedlowego na filmy nawiązujące do tematyki
bożonarodzeniowej. Właśnie tam odwiedził nas Święty Mikołaj!
Oczywiście niezwykłą formą całej ekspozycji nadawała nowoczesna technika, którą zaprzęgnięto do przekazu informacji, dzięki czemu
uczniowie byli bardziej zmotywowani do poznania wiedzy historycznej.
|
|
|