Tylko praca daje okazję odkryć nam nas samych,
pokazać to, czym naprawdę jesteśmy,
a nie tylko to, na co wyglądamy.
(Joseph Conrad)
W naszym gimnazjum zostały przedstawione realizacje projektów edukacyjnych. Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej prezentacje powinny
być upublicznione w wybranym gronie osób i koncentrować się na rozwiązaniu wskazanego problemu przy wykorzystaniu różnych metod. Praca jest zespołowa,
wymaga współpracy poszczególnych członków grupy projektowej.
W poniedziałek, 4 czerwca, zebrała się komisja w sprawie oceny projektów edukacyjnych. Wśród nauczycieli oceniających byli Joanna Szpakowska,
Jadwiga Górska, Krzysztof Felsmann i Andrzej Mielczarek. Prezentacje okazały się być różnorodne. Publiczność składająca się
z zaproszonych rodziców uczniów klas I i II obserwowała z uwagą poczynania uczniów.
Pierwsi uczestnicy przybliżyli zebranym tajniki związane z życiem wilków. Mogliśmy przenieść się do stacji doświadczalnej, w której żyje siedem
przedstawicieli tych zwierząt.
W dalszej kolejności zostały omówione kwestie dotyczące transplantologii. Okazało się, że wiedza na temat tego zagadnienia jest zalążkowa,
a problemy dotyczące pobierania tkanek i narządów kojarzą się ludziom najczęściej z kwestiami religijnymi.
Następnie przed publicznością stanęły uczennice, które zobrazowały komplikacje wynikające z uzależnień, a szczególnie te spowodowane alkoholizmem.
Dziewczęta ubogaciły omawianą teorię występem teatralnym.
Jako ostatni wystąpił duet charakteryzujący zjawisko chemiczne polegające na barwieniu mieszanych substancji. Uczennice zaprezentowały ciekawe
doświadczenie i dokonały omówienia wnikliwych badań wywołanych reakcji.
|