INFORMACJE   ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY     KLASY GIMNAZJALNE   M E N U

– Z życia szkoły:
Galeria 2018-19-264
Zielona szkoła we Wrocławiu — klasy V i VI, czyli...
... zwiedzanie historycznej stolicy Śląska i jej okolic.

23–25 kwietnia 2019 r.
fot. Archiwum Szkoły (aut. Marzena Felsmann)
tekst: Marzena Felsmann
Mkną po szynach niebieskie tramwaje
Przez wrocławskich ulic sto
Tu przechodnia uśmiechem witają
Dzieci, kwiaty i każdy dom
(... z „Wrocławskiej piosenki” Marii Koterbskiej, tekst: Krystyna Wnukowska, muzyka: Jerzy Harald)
Zielona szkoła we Wrocławiu — klasy V i VI
W dniach 23–25 kwietnia odbyła się zielona szkoła z udziałem klas V i VI. Uczniowie wybrali się do Wrocławia — historycznej stolicy nie tylko Dolnego, ale także całego Śląska.
W pierwszy dzień ekspedycji było zwiedzanie Starówki we Wrocławiu. Przeszliśmy szlakiem krasnali. Tych skrzatów jest tam naprawdę bardzo dużo, a od 2005 roku, zgodnie z tradycją, wciąż przyrasta ich liczba w tamtym rejonie. Wieczorem zaś mieliśmy spacer na Ostrów Tumski. Jest to najstarsza, zabytkowa część Wrocławia, która powstała na ówczesnej wyspie na obszarze przepraw na Odrze w okolicy ujścia rzeki Oławy.
Drugiego dnia nie mogło zabraknąć zwiedzania Panoramy Racławickiej stanowiącej wrocławskie muzeum sztuki. To właśnie tam jest eksponowany cykloramiczny obraz Bitwa pod Racławicami namalowany w latach 1893–1894 przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Ten obcojęzyczny termin oznacza, że prezentowane dzieło malarskie obejmuje całą widzialną przestrzeń wokół obserwatora. W dalszej kolejności przyszła pora na zapoznanie się ze zbiorami Muzeum Etnograficznego — Oddziałem Muzeum Narodowego. Mogliśmy zobaczyć, jak dawniej żyli ludzie w regionie Dolnego Śląska. Oprócz tego trafiliśmy jeszcze do Muzeum Narodowego, gdzie ujrzeliśmy ważne obrazy i rzeźby. W zoo zaś szczególnie spodobało nam się afrykarium, gdzie jest pierwsze w Polsce oceanarium. Niesamowite zwierzęta były na wyciągnięcie ręki.
Także drugiego dnia zielonej szkoły przeszliśmy się spacerem w pobliżu Hali Stulecia — obiektu światowego dziedzictwa UNESCO. Mieliśmy też namiastkę piękna pochodzącego z Kraju Kwitnącej Wiśni. W ogrodzie japońskim bowiem było przepięknie i egzotycznie.
Trzeciego dnia naszego podróżowania zatrzymaliśmy się na zamku Książ w Wałbrzychu. Jest to trzeci co do wielkości zamek w Polsce — po zamku w Malborku i Zamku Królewskim na Wawelu.
Do domu powróciliśmy o godz. 21 — zmęczeni, ale zadowoleni ze szkolnego wyjazdu.