|
|
Rozprawa sądowa w klasie II, czyli...
... uczniowie poradzili sobie świetnie z przeprowadzeniem wyjątkowej lekcji, wykazali się dużą odwagą i kreatywnością!
11 stycznia 2019 r.
fot. Archiwum Szkoły (aut. Magdalena Sienkiewicz)
tekst: Małgorzata Szymanowska
|
|
|
|
|
Książka to mistrz, co darmo nauki udziela, kto ją lubi doradcę ma i przyjaciela, który z nim smutki dzieli, pomaga radości,
chwilę nudów odpędza, osładza cierpkości
(Ambroży Grabowski)
W piątek, 11 stycznia, w klasie II odbyła się nietypowa lekcja biblioteczna, podczas której uczniowie przypomnieli sobie losy bohatera
książki Cudaczek-Wyśmiewaczek autorstwa Julii Duszyńskiej. Sala lekcyjna zamieniła się w salę rozpraw. Na ławie oskarżonych stanął
tytułowy bohater omawianego przez nas utworu, oskarżony o namawianie do złych uczynków i wyśmiewanie innych.
Uczniowie znakomicie wcielili się w rolę oskarżycieli i obrońców. Ich zadaniem było uzupełnienie aktu oskarżenia i aktu obrony.
W trakcie rozprawy pojawiały się argumenty mówiące o tym, że Cudaczek-Wyśmiewaczek nie znał innego sposobu odżywiania, jak wyśmiewanie
i szydzenie z innych, więc nie należy go karać, tylko pokazać, jak ma zdrowo jeść. Oskarżyciele chcieli przekonać wszystkich o winie bohatera
i o tym, że świadomie namawiał do złych uczynków, a potem się wyśmiewał. Po przedstawieniu argumentów przez obie strony sporu sąd zdecydował,
że postepowanie Cudaczka-Wyśmiewaczka było niewłaściwe i powinien za to przeprosić pokrzywdzonych oraz zmienić sposób odżywiania.
Na końcu naszych zajęć dokonaliśmy samooceny. Okazuje się bowiem, że wyszukiwanie wad i oskarżeń jest proste, ale ich argumentowanie
zdecydowanie trudniejsze. Niemniej jednak uczniowie poradzili sobie świetnie z przeprowadzeniem wyjątkowej lekcji, wykazali się dużą odwagą i kreatywnością!
|
|
|